Úvod  >  Najčastejšie otázky - FAQ

Letné dovolenky - často kladené otázky (a odpovede)

Pre zobrazenie odpovede prosím kliknite na vybranú otázku.


Doklady, platby a dôležité dokumenty - odpovede

Akým spôsobom je možné zaplatiť za dovolenku?

Na našich pobočkách môžete zaplatiť v hotovosti a bežne používanými platobnými kartami (MasterCard, Visa, Maestro a pod.). Tiež môžete zaplatiť aj prostredníctvom internet bankingu. Pri podpise Zmluvy o zájazde (prihláška na zájazd) sa štandardne platí záloha 50% + poistenie. Doplatok je potrebné zaplatiť najneskôr 45 dní pred nástupom na zájazd.

Rezervujte si dovolenku v pohode Aktuálne možnosti platby za dovolenku v sezóne 2021 
Držitelia poukazu Oznámenie o náhradnom zájazde pri rezervácii zájazdu zálohu neplatia, zálohou za pobyt je poukaz.
Verní klienti do 31.03. 2021 neplatia zálohu.
O
statní klienti hradia pri rezervácii zájazdu iba 50 EUR na osobu.
Doplatok za zájazd je nutné uhradiť až 30 dní pred nástupom.
Všetci klienti si pri rezervácii zájazdu hradia poplatok za cestovné poistenie podľa vybranej sadzby.

 

 

 

V roku 2020 sme na letnú dovolenku z dôvodu pandemickej situácie neodcestovali, ako si môžeme uplatniť poukaz "Oznámenie o náhradnom zájazde" (ONZ) v sezóne 2021? 

Poukaz si môžete uplatniť na pobočkách CK FIFO a u autorizovaných predajcov - cestovných agentúrach CK FIFO pri rezervácii dovolenky 2021.
Držitelia poukazu pri rezervácii zájazdu v sezóne 2021 zálohu neplatia, zálohou je poukaz. Doplatok zájazdu je 30 dní pred nástupom.
ONZ môže si uplatniť "objednávateľ", na ktorého bolo ONZ vystavené. Poukaz je prenosný. Ak objednávateľ poukaz prenesie na inú osobu, tá sa musí pri rezervácii zájazdu preukázať Oznámením o postúpení zájazdu overeným z matriky. Tlačivo je na vyžiadanie.
Ak držiteľ ONZ poukaz v sezóne 2021 nevyužije, peniaze sa mu do 15.09.2021 vrátia v hotovosti.
Ak si držiteľ ONZ rezervuje nový zájazd a zruší ho vlastného rozhodnutia, peniaze sa mu, po odrátaní príslušného stornopoplatku, vrátia vo forme poukazu. POZOR: Pri skorej rezervácii je možnosť stornovať zájazd ZDARMA do 31.03.2021. Ak sa suma z poukazu nevyčerpá do 15.09.2021, bude po tomto termíne vrátená objednávateľovi v hotovosti.    

 

 

Aké doklady si potrebujem vziať so sebou na cestu?

Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.

 

Užitočné rady pred cestou:

- zabezpečte si vhodné cestovné poistenie

- nenoste všetky doklady spolu s cestovným pasom

- odporúčame si vyhotoviť fotokópiu cestovného dokladu na strane s Vašou fotografiou a Vašimi údajmi, túto nenoste spolu s cestovným dokladom

- vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke www.mzv.sk

 

 

Aký doklad potrebujem, ak cestujem s dieťaťom príbuzných alebo známych do 18 rokov?

Odporúčame overiť na zastupiteľskom úrade štátu návštevy (v prípade tranzitu cez viaceré krajiny, aj v týchto krajinách), či okrem cestovného dokladu dieťaťa nebude vyžadovaný tiež písomný súhlas rodičov (zákonného zástupcu), v akej forme a jazyku, či podpis musí byť overený notárom, alebo je postačujúci len jednoduchý súhlas rodiča. Dokument nájdete na našej stránke v časti Dôležité dokumenty. Bližsie informácie nájdete aj na stránke ministerstva zahraničných vecí SR.

Cestujeme na dovolenku s dieťaťom vo veku do 2 rokov. Musíme pre naše dieťa kupovať letenku, miesto v autobuse alebo prístelku v hoteli?

U nás dieťa do 2 rokov neplatí za ubytovanie ani za stravu. V prípade záujmu si môžete objednať pre dieťa detskú postieľku, ktorá je v niektorých ubytovacích zariadeniach zadarmo, v iných za malý poplatok. Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 59 €. Pri autobusových zájazdoch musí mať aj dieťa svoje vlastné miesto v autobuse, preto platí aktuálnu cenu autobusovej dopravy.

 

 

Čo je to voucher? Je nutné ho zobrať so sebou na zájazd?

Voucher (čítaj vaučer) je dôležitý doklad o vopred zaplatených službách. Tento doklad je potrebné mať so sebou a predložiť ho pri príchode na recepcii hotela resp. iného Vami vybratého ubytovacieho zariadenia.

 

 

Kedy dostanem cestovné informácie k zájazdu, ktorý som si zakúpil?

Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete najneskôr týždeň pred nástupom na zájazd. Ak si zakúpite zájazd neskôr, cestovné informácie obdržíte v rámci dňa, keď za zájazd zaplatíte. Cestovné informácie posielame štandardne e-mailom. V prípade záujmu vám ich samozrejme radi vytlačíme na našej pobočke.


Ubytovanie, stravovanie - odpovede

Poznáte hotely a ubytovacie zariadenia, ktoré ponúkate?

Všetky ubytovacie zariadenia vyberáme veľmi starostlivo, aby vaša dovolenka naozaj stála za to. Predtým než je nejaký hotel zaradený do našej ponuky, dôkladne sa oboznámime s jeho fungovaním a nikdy neponúkame hotely, o kvalite ktorých pochybujeme.

 

 

Čo vyjadrujú korunky uvedené pri názve hotela vo vašom katalógu a na internetovej stránke?

Pri každom hoteli uvádzame počet koruniek podľa oficiálnej kategorizácie hotela. Ak má teda hotel 4 hviezdičky, vedľa jeho názvu sú 4 korunky. V prípade, že ide o hotel nadštandardnej kvality, pridávame k jeho názvu menšiu korunku navyše. Nikdy však nezavádzame a neuvádzame vedľa názvu hotela viac hviezdičiek, guličiek a podobných vlastných hodnotení než má hotel hviezdičiek.

 

 

Chcel by som cestovať sám/sama, ponúkate aj jednolôžkové izby?

Vo väčšine hotelov vám vieme ponúknuť ubytovanie aj v jednolôžkových izbách. V prípade, že na internete alebo v katalógu neviete nájsť možnosť ubytovania v jednolôžkovej izbe, kontaktujte nás, radi vám cenu vypočítame.

 

 

Sú vo vašej ponuke ubytovacie zariadenia s bezbariérovým prístupom? Ako je to pri ceste lietadlom?

Áno, prakticky v každej destinácii vám vieme ponúknuť aj bezbariérové hotely. Kontaktujte nás a radi vám poradíme. Požiadavku na bezbariérový prístup do lietadla nám nahláste pri kúpe zájazdu a CK FIFO v spolupráci s leteckou spoločnosťou sa postará o vašu pohodlnú cestu.

 

 

Aký je rozdiel medzi all inclusive, ultra all inclusive, all inclusive light, all inclusive light plus?

All inclusive vo všeobecnosti znamená, že "všetko" je zahrnuté v cene. Na vašej dovolenke už teda nemáte žiadne ďalšie náklady na stravovanie a občerstvenie v rámci hotela.  Každý hotel si však stanovuje rozsah a obsah služieb all inclusive samostatne. Preto pri každom ubytovacom zariadení presne uvádzame, čo môžete v rámci all inclusive čakať Pre rozlíšenie používame tieto obmeny all inclusive: - all inclusive light - najzákladnejšie all inclusive - all inclusive light plus - vylepšené o vybrané služby navyše, napríklad lehátka a slnečníky na súkromnej pláži zdarma, animátorské programy... - ultra all inclusive - 24-hodinové občerstvenie, nápoje, viacero all inclusive barov a reštaurácií atď.

 

Aké hygienicko-bezpečnostné opatrenia "korona" treba dodržiavať v ubytovacom zariadení?

Plánované hygienické opatrenia sú zverejnené pri konkrétnom ubytovacom zariadení. Keďže sa situácia permanentne vyvíja, tieto informácie budú v prípade zmeny aktualizované. Najaktuálnejšie informácie nájdete v cestovných informáciách, ktoré od nás dostanete týždeň pred odchodom na zájazd.


Letecké zájazdy - odpovede

Potrebujem si vytlačiť letenku, ak idem na letecký zájazd?

Nie, letné dovolenky u nás fungujú v tzv. bezletenkovom režime. Pre účely leteckej spoločnosti nie je potrebné nič si tlačiť, ani si pamätať akékoľvek číslo alebo "kód" letenky. Po príchode na letisko sa so svojou batožinou odoberte k check-in pultu, ktorý je označený číslom vášho letu. Číslo vášho letu je uvedené v pokynoch na cestu, ktoré ste obdržali. Pri check-in pulte sa preukážete svojim občianskym preukazom alebo cestovným pasom.

 

 

Kde nájdem časy odletov a príletov Vašich leteckých zájazdov?

Letové časy nájdete v časti Letové časy. Upozorňujeme, že časy sú len orientačné a môžu sa meniť. Na zmenu času budete v prípade zakúpenia zájazdu včas upozornení.

 

 

Čo znamená keď je dátum a čas môjho odletu napríklad 6.7. o 00:05?

V tomto prípade by vaše lietadlo odlietalo 5 minút po polnoci dňa 6.7., to znamená v noci z piateho na šiesteho, a nie zo šiesteho na siedmeho, ako by sa niektorí mohli mylne domnievať. Veľmi pozorne si preto pozrite čas vášho odletu v pokynoch na zájazd, ktoré od nás obdržíte.

 

 

Čo je to MEDIF?

Dopravca má právo z bezpečnostých dôvodov odmietnuť prepravu telesne alebo duševne postihnutého cestujúceho bez doprovodu. Chorý cestujúci musí mať pri vybavení a po celú dobu letu so sebou potvrdenie ošetrujúceho lekára na predpísanom formulári, že je schopný leteckej prepravy (Formulár MEDIF) - výňatok z prepravných podmienok leteckej spoločnostiSmartwings - bod 10.

Na všetkých ostatných letoch (okrem letov do/z USA) je lekárske potvrdenie je požadované v týchto prípadoch:

  • infarkt (do 21 dní od udalosti)
  • mŕtvica (do 10 dní od udalosti)
  • novonarodené deti (do 7 dní od pôrodu)
  • choroba z dekompresie
  • pneumotorax (do 14 dní od udalosti)
  • požiadavka na službu stretcher / inkubátor
  • požiadavka na lekársky kyslík počas letu
  • neschopnosť sedieť vzpriamene
  • poranenie hlavy (do 14 dní od udalosti)
  • zlomeniny
  • sadra na ruke alebo nohe
  • nekomplikované jednoduché tehotenstvo (od 26. do konca 34. týždňa tehotenstva)
  • nekomplikované viacpočetné tehotenstvo (od 20. do konca 28. týždňa tehotenstva)
  • ťažká žilová trombóza
  • ťažká duševná choroba (cestujúci musí cestovať s doprovodom, ktorý má zabezpečené vedľajšie sedadlo)
  • akákoľvek vážna alebo akútna infekčná choroba (vrátane ovčích kiahní)

Potvrdenie od lekára je platné po dobu 14 dní od dátumu vystavenia.

Preprava tehotných žien
Tehotné ženy v období od 26. do konca 34. týždňa (pri viacpočetnom tehotenstve od 20. do konca 28. týždňa) tehotenstva sú povinné predložiť dopravcovi potvrdenie od lekára na predpísanom formulári (neplatí pre lety do/z USA). Tehotné ženy po 34. týždni (pri viacpočetnom tehotenstve po 28. týždni) tehotenstva nie sú dopravcom akceptované k preprave.

Plné znenie podmienok k preprave Smartwings.

Cestujem s malým dieťaťom a chcem si zobrať športový kočík. Zarátava sa mi do batožinového limitu?

Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho. V takomto prípade pri vybavovaní na check-in je potrebné o toto požiadať a cestujúcemu bude kočík označený štítkom "DAA". Cestujúci potom s detským kočíkom prejde cez detekčnú kontrolu. Po vykonaní detekčnej kontroly cestujúcemu bude umožnený vstup do odletového priestoru aj s detským kočíkom. S tým bude potom pokračovať až k nástupným schodom lietadla. Tam sa zamestnancovi letiska preukáže ústrižkom štítku DAA. Kočík bude cestujúcemu následne odobratý a uložený v batožinovom priestore lietadla k preprave. Po vystúpení v cieľovom letisku sa cestujúci s ústrižkom DAA preukáže zamestnancovi letiska a na základe tohto mu bude odovzdaný detský kočík priamo pri lietadle.


Program - odpovede

Čo sú to fakultatívne výlety a kde si ich môžem kúpiť?

Fakultatívne výlety sú výlety, ktoré vám ponúkame na mieste pobytu počas vašej letnej dovolenky s cieľom urobiť váš pobyt atraktívnejší, lepšie spoznať ľudí, kultúru, jedlo, prírodu, či zvyky vo vami vybranej destinácii, ako aj uvidieť tie najzaujímavejšie historické, kultúrne a prírodné pamiatky. Fakultatívne výlety si môžete kúpiť priamo u nášho delegáta na mieste vášho pobytu. Naplánovať si ich však môžete ešte pred dovolenkou - podrobné popisy výletov s fotografiami nájdete pri ubytovacích zariadeniach.


Poistenie - odpovede

Je Vaša cestovná kancelária poistená proti insolventnosti?

Áno, samozrejme, plníme zákonnú povinnosť poistenia proti insolventnosti. Garančný list od našej poisťovne Union, potvrdzujúci platnosť poistenia, nájdete v časti dôležité dokumenty.

 

 

Je cestovné poistenie zájazdu povinné?

Čo všetko zahŕňa? Cestovné poistenie zájazdu nie je povinné, avšak odporúčame si ho u nás zakúpiť. Okrem iného je v poistení zahrnuté aj storno zájazdu a v prípade poistnej udalosti na mieste pobytu vám bude asistovať delegát CK FIFO. Čo nami ponúkané cestovné poistenie zahŕňa sa môžete dočítať v poistnej knižke UNION.

Vybrať si môžete zo základného balíka cestovného poistenia A1/A3 alebo rozšíreného balíka cestovného poistenia PANDEMIC. Ak sa počas dovolenky chystáte vykonávať športové aktivity, odporúčame Vám si zakúpiť cestovné poistenie ŠPORT. Pre viac informácií kontaktujte svojho predajcu zájazdov.


Iné - odpovede

Som verný klient CK FIFO. Aké mám výhody?

Verný klient CK FIFO je každý, kto sa zúčastnil minimálne 3x na zájazde s CK FIFO. Kompletný zoznam výhod verného klienta CK FIFO nájdete na stránke Verný klient. Verným klientom posielame poštou vernostné karty (červené). V prípade, že ste verný klient CK FIFO a nedostali ste vernostnú kartu, kontaktujte nás, radi vám ju pošleme.

 

 

Vybral som si zájazd, ale Vaša web stránka ukazuje, že je obsadený termín, izba alebo nástupné miesto. Je možné, že sa zájazd ešte uvoľní?

Každý prípad je špecifický. Vždy sa snažíme našim klientom vychádzať po všetkých stránkach v ústrety: zavolajte nám na naše Call centrum 0908 104 103 a my sa zo všetkých síl pokúsime vybaviť, aby ste mohli dovolenkovať vtedy, kedy vám to najviac vyhovuje.

 

 

Top