Pre zobrazenie odpovede prosím kliknite na vybranú otázku.
Akým spôsobom je možné zaplatiť za dovolenku?
Aké doklady si potrebujem vziať so sebou na cestu? Aké doklady sú nutné pre deti?
Cestujem do zahraničia s dieťaťom príbuzných alebo známych do 15 rokov. Potrebujem splnomocnenie zákonného zástupcu dieťaťa?
Potrebuje aj dieťa vo veku do 2 rokov pas?
Užitočné rady pred cestou
Cestujeme na dovolenku s dieťaťom vo veku do 2 rokov. Musíme pre naše dieťa kupovať letenku, miesto v autobuse alebo prístelku v hoteli?
Čo je to voucher? Je nutné ho zobrať so sebou na zájazd?
Kedy dostanem cestovné informácie k zájazdu, ktorý som si zakúpil?
Ako sa dozviem o aktuálnych podmienkach vstupu do krajín?
Poznáte hotely a ubytovacie zariadenia, ktoré ponúkate?
Čo vyjadrujú korunky uvedené pri názve hotela vo vašom katalógu a na internetovej stránke?
Chcel by som cestovať sám/sama, ponúkate aj jednolôžkové izby?
Sú vo vašej ponuke ubytovacie zariadenia s bezbariérovým prístupom? Ako je to pri ceste lietadlom?
Aký je rozdiel medzi all inclusive, ultra all inclusive, all inclusive light, all inclusive light plus?
Aké hygienicko - bezpečnostné opatrenia treba dodržiavať v ubytovacích zariadeniach?
Ako zistím, či hotel ponúka špeciálnu stravu – bezlaktózovú, bezlepkovú, dietnu a iné ?
Potrebujem si vytlačiť letenku, ak idem na letecký zájazd?
Kde nájdem časy odletov a príletov Vašich leteckých zájazdov?
Čo znamená keď je dátum a čas môjho odletu napríklad 6.7. o 00:05?
Čo je to MEDIF?
Cestujem s malým dieťaťom a chcem si zobrať športový kočík. Zarátava sa mi do batožinového limitu?
Je Vaša cestovná kancelária poistená proti insolventnosti?
Je komplexné cestovné poistenie zájazdu povinné? Čo všetko zahŕňa?
Som verný klient CK FIFO. Aké mám výhody?
Vybral som si zájazd, ale Vaša web stránka ukazuje, že je obsadený termín, izba alebo nástupné miesto. Je možné, že sa zájazd ešte uvoľní?
Ako sa dozviem o aktuálnych podmienkach vstupu?
Na našich pobočkách môžete zaplatiť v hotovosti a bežne používanými platobnými kartami (MasterCard, Visa, Maestro a pod.). Tiež môžete zaplatiť aj prostredníctvom internet bankingu.
Aktualizované 19.6.2023
Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Občiansky preukaz bez podoby tváre a podpisu držiteľa (čiže bez fotky) nie je možné používať ako cestovný doklad. Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.
Užitočné rady pred cestou:
- zabezpečte si vhodné cestovné poistenie
- nenoste všetky doklady spolu s cestovným pasom
- odporúčame si vyhotoviť fotokópiu cestovného dokladu na strane s Vašou fotografiou a Vašimi údajmi, túto nenoste spolu s cestovným dokladom
- vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke www.mzv.sk
Vývoj situácie vo svete denne sledujeme. O podmienkach vstupu do krajín Vás budeme včas informovať v cestovných informáciach, ktoré dostanete pred odchodom na zájazd. Základným a hlavným zdrojom informácii je aj pre Vás stránka Ministerstva zahraničných vecí https://www.mzv.sk/cestovanie/covid19/obmedzenia-na-hraniciach
Odporúčame overiť na zastupiteľskom úrade štátu návštevy (v prípade tranzitu cez viaceré krajiny, aj v týchto krajinách), či okrem cestovného dokladu dieťaťa nebude vyžadovaný tiež písomný súhlas rodičov (zákonného zástupcu), v akej forme a jazyku, či podpis musí byť overený notárom, alebo je postačujúci len jednoduchý súhlas rodiča. Dokument nájdete na našej stránke v časti Dôležité dokumenty. Bližsie informácie nájdete aj na stránke ministerstva zahraničných vecí SR.
Každé dieťa od narodenia potrebuje pri ceste do zahraničia vlastný cestovný pas.
U nás dieťa do 2 rokov neplatí za ubytovanie ani za stravu. V prípade záujmu si môžete objednať pre dieťa detskú postieľku, ktorá je v niektorých ubytovacích zariadeniach zadarmo, v iných za malý poplatok. Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 69 €. Pri autobusových zájazdoch musí mať aj dieťa svoje vlastné miesto v autobuse, preto platí aktuálnu cenu autobusovej dopravy.
Voucher (čítaj vaučer) je dôležitý doklad o vopred zaplatených službách. Tento doklad je potrebné mať so sebou a predložiť ho pri príchode na recepcii hotela resp. iného Vami vybratého ubytovacieho zariadenia.
Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete 4 -7 dní pred nástupom na zájazd. Ak si zakúpite zájazd neskôr, cestovné informácie obdržíte v rámci dňa, keď za zájazd zaplatíte. Cestovné informácie posielame štandardne e-mailom. V prípade záujmu vám ich samozrejme radi vytlačíme na našej pobočke.
Všetky ubytovacie zariadenia vyberáme veľmi starostlivo, aby vaša dovolenka naozaj stála za to. Predtým než je nejaký hotel zaradený do našej ponuky, dôkladne sa oboznámime s jeho fungovaním a nikdy neponúkame hotely, o kvalite ktorých pochybujeme.
Pri každom hoteli uvádzame počet koruniek podľa oficiálnej kategorizácie hotela. Ak má teda hotel 4 hviezdičky, vedľa jeho názvu sú 4 korunky. V prípade, že ide o hotel nadštandardnej kvality, pridávame k jeho názvu menšiu korunku navyše. Nikdy však nezavádzame a neuvádzame vedľa názvu hotela viac hviezdičiek, guličiek a podobných vlastných hodnotení než má hotel hviezdičiek.
Vo väčšine hotelov vám vieme ponúknuť ubytovanie aj v jednolôžkových izbách. V prípade, že na internete alebo v katalógu neviete nájsť možnosť ubytovania v jednolôžkovej izbe, kontaktujte nás, radi vám cenu vypočítame.
Áno, prakticky v každej destinácii vám vieme ponúknuť aj bezbariérové hotely. Kontaktujte nás a radi vám poradíme. Požiadavku na bezbariérový prístup do lietadla nám nahláste pri kúpe zájazdu a CK FIFO v spolupráci s leteckou spoločnosťou sa postará o vašu pohodlnú cestu.
All inclusive vo všeobecnosti znamená, že "všetko" je zahrnuté v cene. Na vašej dovolenke už teda nemáte žiadne ďalšie náklady na stravovanie a občerstvenie v rámci hotela. Každý hotel si však stanovuje rozsah a obsah služieb all inclusive samostatne. Preto pri každom ubytovacom zariadení presne uvádzame, čo môžete v rámci all inclusive čakať Pre rozlíšenie používame tieto obmeny all inclusive: - all inclusive light - najzákladnejšie all inclusive - all inclusive light plus - vylepšené o vybrané služby navyše, napríklad lehátka a slnečníky na súkromnej pláži zdarma, animátorské programy... - ultra all inclusive - 24-hodinové občerstvenie, nápoje, viacero all inclusive barov a reštaurácií atď.
Plánované hygienické opatrenia sú zverejnené pri konkrétnom ubytovacom zariadení. Keďže sa situácia permanentne vyvíja, tieto informácie budú v prípade zmeny aktualizované. Najaktuálnejšie informácie nájdete v cestovných informáciách, ktoré od nás dostanete týždeň pred odchodom na zájazd.
Dostupné typy stravy, možnosť bezlepkovej (celiatickej) alebo bezlaktózovej či inej špeciálnej stravy je uvedená na našej stránke pri každom ubytovacom zariadení v časti stravovanie.
Špeciálnu stravu v hoteli Vám vieme na vyžiadanie preveriť. Požiadavky na špeciálnu stravu treba nahlásiť hneď pri kúpe zájazdu.
Zoznam hotelov s možnosťou bezlepkovej stravy nájdete tu: www.fifo.sk/hotely-s-bezlepkovou-stravou/
Nie, letné dovolenky u nás fungujú v tzv. bezletenkovom režime. Pre účely leteckej spoločnosti nie je potrebné nič si tlačiť, ani si pamätať akékoľvek číslo alebo "kód" letenky. Po príchode na letisko sa so svojou batožinou odoberte k check-in pultu, ktorý je označený číslom vášho letu. Číslo vášho letu je uvedené v pokynoch na cestu, ktoré ste obdržali. Pri check-in pulte sa preukážete svojim občianskym preukazom alebo cestovným pasom.
Letové časy nájdete v časti Letové časy. Upozorňujeme, že časy sú len orientačné a môžu sa meniť. Na zmenu času budete v prípade zakúpenia zájazdu včas upozornení.
V tomto prípade by vaše lietadlo odlietalo 5 minút po polnoci dňa 6.7., to znamená v noci z piateho na šiesteho, a nie zo šiesteho na siedmeho, ako by sa niektorí mohli mylne domnievať. Veľmi pozorne si preto pozrite čas vášho odletu v pokynoch na zájazd, ktoré od nás obdržíte.
Dopravca má právo z bezpečnostých dôvodov odmietnuť prepravu telesne alebo duševne postihnutého cestujúceho bez doprovodu. Chorý cestujúci musí mať pri vybavení a po celú dobu letu so sebou potvrdenie ošetrujúceho lekára na predpísanom formulári, že je schopný leteckej prepravy (Formulár MEDIF) - výňatok z prepravných podmienok leteckej spoločnosti Smartwings - bod 10.
Na všetkých ostatných letoch (okrem letov do/z USA) je lekárske potvrdenie je požadované v týchto prípadoch:
Potvrdenie od lekára je platné po dobu 14 dní od dátumu vystavenia.
Preprava tehotných žien
Tehotné ženy v období od 26. do konca 34. týždňa (pri viacpočetnom tehotenstve od 20. do konca 28. týždňa) tehotenstva sú povinné predložiť dopravcovi potvrdenie od lekára na predpísanom formulári (neplatí pre lety do/z USA). Tehotné ženy po 34. týždni (pri viacpočetnom tehotenstve po 28. týždni) tehotenstva nie sú dopravcom akceptované k preprave.
Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho. V takomto prípade pri vybavovaní na check-in je potrebné o toto požiadať a cestujúcemu bude kočík označený štítkom "DAA". Cestujúci potom s detským kočíkom prejde cez detekčnú kontrolu. Po vykonaní detekčnej kontroly cestujúcemu bude umožnený vstup do odletového priestoru aj s detským kočíkom. S tým bude potom pokračovať až k nástupným schodom lietadla. Tam sa zamestnancovi letiska preukáže ústrižkom štítku DAA. Kočík bude cestujúcemu následne odobratý a uložený v batožinovom priestore lietadla k preprave. Po vystúpení v cieľovom letisku sa cestujúci s ústrižkom DAA preukáže zamestnancovi letiska a na základe tohto mu bude odovzdaný detský kočík priamo pri lietadle.
Fakultatívne výlety sú výlety, ktoré vám ponúkame na mieste pobytu počas vašej letnej dovolenky s cieľom urobiť váš pobyt atraktívnejší, lepšie spoznať ľudí, kultúru, jedlo, prírodu, či zvyky vo vami vybranej destinácii, ako aj uvidieť tie najzaujímavejšie historické, kultúrne a prírodné pamiatky. Fakultatívne výlety si môžete kúpiť priamo u nášho delegáta na mieste vášho pobytu. Naplánovať si ich však môžete ešte pred dovolenkou - podrobné popisy výletov s fotografiami nájdete pri ubytovacích zariadeniach.
Áno, samozrejme, plníme zákonnú povinnosť poistenia proti insolventnosti. Garančný list od našej poisťovne Union, potvrdzujúci platnosť poistenia, nájdete v časti dôležité dokumenty.
Čo všetko zahŕňa? Cestovné poistenie zájazdu nie je povinné, avšak odporúčame si ho u nás zakúpiť. Okrem iného je v poistení zahrnuté aj storno zájazdu a v prípade poistnej udalosti na mieste pobytu vám bude asistovať delegát CK FIFO. Čo nami ponúkané cestovné poistenie zahŕňa sa môžete dočítať v poistnej knižke UNION.
Vybrať si môžete zo základného balíka cestovného poistenia A1/A3 alebo rozšíreného balíka cestovného poistenia PANDEMIC alebo Exclusive. Ak sa počas dovolenky chystáte vykonávať športové aktivity, odporúčame Vám si zakúpiť cestovné poistenie ŠPORT. Pre viac informácií kontaktujte svojho predajcu zájazdov.
Verný klient CK FIFO je každý, kto sa zúčastnil minimálne 3x na zájazde s CK FIFO. Kompletný zoznam výhod verného klienta CK FIFO nájdete na stránke Verný klient. Verným klientom posielame poštou vernostné karty (červené). V prípade, že ste verný klient CK FIFO a nedostali ste vernostnú kartu, kontaktujte nás, radi vám ju pošleme.
Každý prípad je špecifický. Vždy sa snažíme našim klientom vychádzať po všetkých stránkach v ústrety: zavolajte nám na naše Call centrum 0908 104 103 a my sa zo všetkých síl pokúsime vybaviť, aby ste mohli dovolenkovať vtedy, kedy vám to najviac vyhovuje.