Na našich pobočkách môžete zaplatiť v hotovosti a bežne používanými platobnými kartami (MasterCard, Visa, Maestro a pod.). Tiež môžete zaplatiť aj prostredníctvom internet bankingu.
O akúkoľvek zmenu v zmluve o zájazde (termín, počet osôb, meno cestujúcich, poistenie a pod.) je potrebné požiadať emailom na adresu fifo@fifo.sk alebo osobne na ktorejkoľvek našej pobočke. O zmenu môže požiadať iba objednávateľ, najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu. Každá zmena je spoplatnená, podľa všeobecných zmluvných podmienok.
V prípade poistenej udalosti ktorá Vám nedovolí nastúpiť na cestu (choroba, úraz, živelná udalosť, trestný čin, nedobrovoľná strata zamestnania, hospitalizácia, ak trvá dlhšie ako 3 dni nepretržite, smrť poisteného, smrť blízkej osoby a i.) bezodkladne a písomne kontaktujete cestovnú kanceláriu.
V prípade poistnej udalosti si od cestovnej kancelárie vyžiadajte potvrdenie o zrušení vašej účasti na zájazde s uvedením dátumu stornovania a vyčíslením stornovacieho poplatku, resp. poplatku za zmenu termínu vopred objednanej dopravy.
V Union poisťovni predložte:
Plné znenie a dalšie informácie nájdete v poistnej knižke UNION. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.
V prípade vzniku poistenej udalosti je potrebné bezodkladne a písomne kontaktovať cestovnú kanceláriu.
Podľa všeobecných zmluvných podmienok CK FIFO je potrebné uhradiť doplatok za zájazd najneskôr 45 dní pred odchodom na zájazd.
Áno. V cene leteckého zájazdu je zahrnutý obojsmerný transfer (z letiska na hotel a späť) a prípade zakúpenia leteckého zájazdu na Thassos je v cene zahrnutý aj obojsmerný trajekt.
Každý prípad je špecifický. Vždy sa snažíme našim klientom vychádzať po všetkých stránkach v ústrety: zavolajte nám na naše Call centrum 0908 104 103 a my sa zo všetkých síl pokúsime vybaviť, aby ste mohli dovolenkovať vtedy, kedy vám to najviac vyhovuje.
Verný klient CK FIFO je každý, kto sa zúčastnil minimálne 3x na zájazde s CK FIFO. Kompletný zoznam výhod verného klienta CK FIFO nájdete na stránke Verný klient. Verným klientom posielame poštou vernostné karty (červené). V prípade, že ste verný klient CK FIFO a nedostali ste vernostnú kartu, kontaktujte nás, radi vám ju pošleme.
Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete 4 -7 dní pred nástupom na zájazd. Ak si zakúpite zájazd neskôr, cestovné informácie obdržíte v rámci dňa, keď za zájazd zaplatíte. Cestovné informácie posielame štandardne e-mailom. V prípade záujmu Vám ich samozrejme radi vytlačíme na našej pobočke.
Súčasne s cestovnými informáciami dostanete aj možnosť prihlásenie sa do internetového portálu "FIFO - moja dovolenka" kde nájdete podrobné informácie o pobyte, o službách hotela, o začiatku prvej služby v hoteli a iných ďalších užitočných informáciách.
Aktuálne informácie o podmienkach vstupu a vízových povinnostiach v konkrétnej krajine nájdete na https://www.mzv.sk/web/sk/staty/podmienky-vstupu-do-krajin
Osoby ktoré nie sú občanmi Slovenskej republiky sú povinný overiť si všetky vízové podmienky na príslušnom zastupiteľskom úrade, ešte pred zakúpením zájazdu.
Slovenskí občania môžu s občianskym preukazom vydaným formou ID karty (doklad s fotografiou) cestovať na územie členských štátov Európskej únie, ďalej na Island, do Lichtenštajnska, Nórska, Švajčiarska, Čiernej Hory, Bosny a Hercegoviny, Severného Macedónska, Srbska, Albánska, Gruzínska, Moldavska a Gibraltár. Pri cestách na územie iných štátov sa vo všeobecnosti vyžaduje predloženie platného cestovného pasu.
Viac informácií a podrobné podmienky nájdete na https://www.mzv.sk/sluzby/ak-cestujete-do-zahranicia/kam-mozete-cestovat-iba-s-obcianskym-preukazom
Pri cestách na územie iných štátov ako sú členské štáty Európskej únie, Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko, Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Severné Macedónska, Srbsko, Albánsko, Gruzínsko, Moldavsko a Gibraltár sa vo všeobecnosti vyžaduje predloženie platného cestovného pasu.
Cestovné pasy musia byť vo všeobecnosti platné minimálne 6 mesiacov od dátumu predpokladaného ukončenia pobytu v krajine. Niektoré štáty akceptujú aj cestovné doklady s kratšou platnosťou. Informácie o výnimkách týkajúcich sa platnosti cestovného dokladu možno nájsť na stránke danej krajiny. Aktuálne informácie vám poskytne veľvyslanectvo štátu, kam plánujete cestovať.
Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Občiansky preukaz bez podoby tváre a podpisu držiteľa (čiže bez fotky) nie je možné používať ako cestovný doklad. Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas.
Viac informácii nájdete na stánkach MZV SR, sekcia cestovanie s deťmi. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.
V prípade takejto situácie je potrebné vypísať a úradne potvrdiť "Splnomocnenie zákonného zástupcu dieťaťa na cestu do zahraničia v sprievode cudzej osoby" pre viac informácií Vám doporučujeme navšíviť stránku Ministerstva zahraničných vecí SR, sekcia cestovanie s deťmi.
Vybrať si môžete zo základného balíka cestovného poistenia A1 alebo rozšíreného balíka cestovného poistenia PANDEMIC alebo Exclusive. Ak sa počas dovolenky chystáte vykonávať športové aktivity, odporúčame Vám si zakúpiť cestovné poistenie ŠPORT. Cestovné poistenie si môžete zakúpiť od 3,80 €/ osoba/ deň.
Cestovné poistenie zájazdu nie je povinné, avšak odporúčame si ho u nás zakúpiť. Poistenie prostredníctvom spoločnosti Union zahŕňa: poistenie liečebných nákladov v zahraničí, asistenčné služby v zahraničí, poistenie batožiny, poistenie všeobecnej zodpovednosti za škodu, úrazové poistenie, poistenie nevydarenej dovolenky, storno zájazdu a iné (viac v poistnej knižke UNION str. 24).
V prípade ochorenia, úrazu alebo inej poistnej udalosti, bezodkladne kontaktujte delegáta v destinácií a zároveň telefonicky kontaktujte pracovníkov spoločnosti u ktorej ste si uzatvorili cestovné poistenie.
U nás sa môže poistiť osoba aj staršia ako 70 rokov za rovnakých podmienok.
Áno, samozrejme, plníme zákonnú povinnosť poistenia proti insolventnosti. Garančný list od našej poisťovne Union, potvrdzujúci platnosť poistenia, nájdete v časti: Dôležité dokumenty.
Pri každom hoteli uvádzame počet koruniek podľa oficiálnej kategorizácie hotela. Ak má teda hotel 4 hviezdičky, vedľa jeho názvu sú 4 korunky. V prípade, že ide o hotel nadštandardnej kvality, pridávame k jeho názvu menšiu korunku navyše. Nikdy však nezavádzame a neuvádzame vedľa názvu hotela viac hviezdičiek, guličiek a podobných vlastných hodnotení než má hotel hviezdičiek.
Vo väčšine hotelov vám vieme ponúknuť ubytovanie aj v jednolôžkových izbách. V prípade, že na internete alebo v katalógu neviete nájsť možnosť ubytovania v jednolôžkovej izbe, kontaktujte nás, radi vám cenu vypočítame.
Áno, prakticky v každej destinácii vám vieme ponúknuť aj bezbariérové hotely. Kontaktujte nás a radi vám poradíme. Požiadavku na bezbariérový prístup do lietadla nám nahláste pri kúpe zájazdu a CK FIFO v spolupráci s leteckou spoločnosťou sa postará o vašu pohodlnú cestu.
Vo vybraných hoteloch Vám vieme ponúknuť ubytovanie v bezbariérových izbách. Tieto izby sú vhodné aj pre jednu osobu.
Naša cestovná kancelária ponúka zájazdy s možnosťami stravovania niekoľkých typov.
Vo všeobecnosti platí, že na základe úrovne kategórie jednotlivých ubytovacích kapacít sa líši aj rozsah poskytovania stravovacích služieb.
Raňajky – kontinentálne alebo bufetové raňajky, spravidla vrátane nápojov (káva, čaj, mlieko, voda, prípadne džús).
Polpenzia – raňajky a večere formou bufetu, prípadne večere formou výberu jedál z menu – bez nápojov k večeri, ak nie je uvedené inak.
Plná penzia – raňajky, obedy a večere formou bufetu, prípadne večere formou výberu jedál z menu – bez nápojov k obedu a večerí, ak nie je uvedené inak.
All inclusive vo všeobecnosti znamená, že "všetko" je zahrnuté v cene. Na vašej dovolenke už teda nemáte žiadne ďalšie náklady na stravovanie a občerstvenie v rámci hotela. Každý hotel si však stanovuje rozsah a obsah služieb all inclusive samostatne. Preto pri každom ubytovacom zariadení presne uvádzame, čo môžete v rámci all inclusive čakať.
Pre rozlíšenie používame tieto obmeny all inclusive:
All inclusive light – raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, plážový servis zdarma, ak nie je uvedené inak.
All inclusive - raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, snacky v určenom čase a plážový servis zdarma, ak nie je uvedené inak.
Ultra all inclusive - raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, vybrané značkové alhoholické a nealkoholické nápoje, snacky v určenom čase a plážový servis zdarma. Spravidla 24/7, ak nie je uvedené inak.
Dostupné typy stravy, možnosť bezlepkovej (celiatickej) alebo bezlaktózovej či inej špeciálnej stravy je uvedená na našej stránke pri každom ubytovacom zariadení v časti stravovanie.
Špeciálnu stravu v hoteli Vám vieme na vyžiadanie preveriť. Požiadavky na špeciálnu stravu treba nahlásiť hneď pri kúpe zájazdu.
Zoznam hotelov s možnosťou bezlepkovej stravy nájdete tu: https://www.fifo.sk/hotely-s-bezlepkovym-stravovanim
Vo väčšine hotelov je možné ubytovať sa po 14:00 hodine. Všetky užitočné informácie o nástupe na pobyt nájdete na portáli FIFO – Moja dovolenka.
Late check out je služba neskoršieho od ubytovania sa, ktorú poskytuje hotel spravidla za poplatok a iba v prípade voľnej dostupnej kapacity. Možnostiach a podmienkach získania služby "Late check out" nájdete na portáli "FIFO - Moja dovolenka".
Áno, v ponuke máme aj zájazdy vlastnou dopravou do Bulharska, Chorvátska, Talianska a na Thassos ako aj ponuku zájazdov autobusovou dopravou do Chorvátska.
Nie, letné dovolenky u nás fungujú v tzv. bezletenkovom režime. Pre účely leteckej spoločnosti nie je potrebné nič si tlačiť, ani si pamätať akékoľvek číslo alebo "kód" letenky. Po príchode na letisko sa so svojou batožinou odoberte k check-in pultu, ktorý je označený číslom vášho letu. Číslo vášho letu je uvedené v pokynoch na cestu, ktoré ste obdržali. Pri check-in pulte sa preukážete svojim občianskym preukazom alebo cestovným pasom.
Letové časy nájdete v časti Letové časy. Upozorňujeme, že časy sú len orientačné a môžu sa meniť. Na zmenu času budete v prípade zakúpenia zájazdu včas upozornení.
V tomto prípade by vaše lietadlo odlietalo 5 minút po polnoci dňa 6.7., to znamená v noci z piateho na šiesteho, a nie zo šiesteho na siedmeho, ako by sa niektorí mohli mylne domnievať. Veľmi pozorne si preto pozrite čas vášho odletu v pokynoch na zájazd, ktoré od nás obdržíte.
V prípade zdravotného obmedzenia Vám odporúčame vyplniť tlačivo MEDIF (potvrdené lekárom) a toto tlačivo mať pri odbavení a po celú dobu letu. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.
Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 79 €.
Tehotné ženy v období od 26. do konca 34. týždňa (pri viacpočetnom tehotenstve od 20. do konca 28. týždňa) tehotenstva sú povinné predložiť dopravcovi potvrdenie od lekára na predpísanom formulári (neplatí pre lety do/z USA). Tehotné ženy po 34. týždni (pri viacpočetnom tehotenstve po 28. týždni) tehotenstva nie sú dopravcom akceptované k preprave.
Plné znenie podmienok k preprave Smartwings.
Dopravca má právo z bezpečnostých dôvodov odmietnuť prepravu telesne alebo duševne postihnutého cestujúceho bez doprovodu. Chorý cestujúci musí mať pri vybavení a po celú dobu letu so sebou potvrdenie ošetrujúceho lekára na predpísanom formulári, že je schopný leteckej prepravy (Formulár MEDIF) - výňatok z prepravných podmienok leteckej spoločnosti Smartwings - bod 10.
Na všetkých ostatných letoch (okrem letov do/z USA) je lekárske potvrdenie je požadované v týchto prípadoch:
Lekárske potvrdenie nesmie byť staršie ako 21 dní pred plánovaným odletom.
Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho.
Preprava akéhokoľvek typu kočíka v lietadle je bezplatná a nie je nutné ju predom nahlasovať. Prepravovaný kočík musí byť zabalený do ochrannej fólie. (Za prípadné poškodenie nezabalených kočíkov behom letu nenesie CK ani letecká spoločnosť zodpovednosť).
Kočík je možné ponechať si až do nástupu do lietadla. V takomto prípade musí byť nahlásený pri odbavovacej prepážke. Kočík je potrebné odovzdať pred nástupom do lietadla stewardovi. Po prílete do destinácie Vám ho posádka (steward) odovzdá.
Spravidla každý cestujúci (osoba od 2 rokov) môže mať jednu odbavenú batožinu s hmotnosťou do 23 kg a jednu príručnú batožinu s hmotnosťou do 8 kg. (Maximálne rozmery sú 56x45x25 cm a súčet všetkých troch rozmerov nesmie presiahnuť 115 cm). Hmotnosť a počet kusov prepravovanej batožiny môže byť u rôznych leteckých spoločností rozdielna. Informácie o maximálnom počte a hmotnosti prepravovanej batožiny k Vášmu zájazdu nájdete na úvodnej strane cestovných informácií ktoré obdržíte 7 dní pred odchodom.
Aktuálne možnosti parkovania a ceny parkovného nájdete na nasledujúcich internetových stránkach:
Letisko Bratislava, Letisko Košice, Letisko Piešťany.
Letisko Piešťany má opäť pre svojich klientov pripravené nadštandardné služby - parkovanie na letisku zdarma.
Za prepravu batožiny zodpovedá letecká spoločnosť. V prípade poškodenia Vašej registrovanej batožiny, jej obsahu, alebo ak dôjde k jej strate, obráťte sa okamžite po zistení škody na reklamačné oddelenie letiska (Baggage Claims) a nechajte si vystaviť protokol o poškodení (Demage Report), pri nedoručení alebo strate batožiny protokol o nedoručení batožiny (P.I.R.). Reklamáciu je potrebné podať ihneď v priestore, kde sa vydáva batožina. Po opustení priestoru (haly), kde sa vydáva batožina, ju už oddelenie reklamácií neakceptuje. Nie je možné, aby bol protokol o škode spísaný spätne po prílete z destinácie. Cestujúci si uplatní nárok na náhradu škody u dopravcu formálnou žiadosťou, ktorej prílohu bude tvoriť protokol o poškodení (Demage Report) alebo protokol o nedoručení, strate batožiny (P.I.R.), palubná vstupenka, batožinový lístok a doklad o kúpe batožiny alebo jej oprave.
Škodu za poškodenie alebo stratu batožiny počas trvania poistenia si môžete nárokovať aj vo svojej poisťovni (nutné predložiť cestovný a batožinový lístok, protokol o poškodení batožiny (Demage Report), protokol o nedoručení alebo strate batožiny (P.I.R.) a fotografiu poškodenej batožiny, odfotenej na letisku).
Cestujúci so zníženou mobilitou majú bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom.
V prípade leteckých zájazdov do destinácií Bulharsko, Cyprus, Kréta, Mallorca, Rhodos, Thassos a Turecko je klientom k dispozícii delegát FIFO, alebo poverený zástupca zmluvného partnera s označením CK FIFO už na letisku.
V prípade individuálnej dopravy do Bulharska a na Thassos je klientom k dispozícii delegát na hoteli v stanovenom čase.
Meno, telefónne číslo Vášho delegáta a dni informačných stretnutí nájdete na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka" .
V prípade leteckých zájazdov do Chorvátska, individuálnej dopravy do Talianska a Chorvátska alebo autobusovej dopravy do Chorvátska je delegátska služba poskytovaná na diaľku – na telefóne.
Meno a telefónne číslo Vášho delegáta nájdete na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka".
Pre Vašu pohodu pred aj počas dovolenky sme pre Vás pripravili internetový informačný portál "FIFO - MOJA DOVOLENKA". Nájdete tu všetky dôležité informácie o svojej dovolenkovej destinácii, kontaktoch na delegáta, informácie o čase a miestach infostretnutí či ponuke fakultatívnych výletoch. Stačí sa prihlásiť na základe prihlasovacích údajov, ktoré obdržíte s cestovnými informáciami.
Fakultatívne výlety sú výlety, ktoré vám ponúkame na mieste pobytu počas vašej letnej dovolenky s cieľom urobiť váš pobyt atraktívnejší, lepšie spoznať ľudí, kultúru, jedlo, prírodu, či zvyky vo vami vybranej destinácii, ako aj uvidieť tie najzaujímavejšie historické, kultúrne a prírodné pamiatky.
Fakultatívne výlety si môžete kúpiť priamo u nášho delegáta na mieste vášho pobytu. Naplánovať si ich však môžete ešte pred dovolenkou - popisy výletov s fotografiami nájdete pri ubytovacích zariadeniach. Na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka" nájdete podrobné popisy s akuálnymi cenami a dňami konania fakultatívnych výletov.
Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Občiansky preukaz bez podoby tváre a podpisu držiteľa (čiže bez fotky) nie je možné používať ako cestovný doklad. Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas.
Viac informácii nájdete na stánkach MZV SR, sekcia cestovanie s deťmi. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.
V prípade takejto situácie je potrebné vypísať a úradne potvrdiť "Splnomocnenie zákonného zástupcu dieťaťa na cestu do zahraničia v sprievode cudzej osoby" pre viac informácií Vám doporučujeme navšíviť stránku Ministerstva zahraničných vecí SR, sekcia cestovanie s deťmi.
Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho.
Preprava akéhokoľvek typu kočíka v lietadle je bezplatná a nie je nutné ju predom nahlasovať. Prepravovaný kočík musí byť zabalený do ochrannej fólie. (Za prípadné poškodenie nezabalených kočíkov behom letu nenesie CK ani letecká spoločnosť zodpovednosť).
Kočík je možné ponechať si až do nástupu do lietadla. V takomto prípade musí byť nahlásený pri odbavovacej prepážke. Kočík je potrebné odovzdať pred nástupom do lietadla stewardovi. Po prílete do destinácie Vám ho posádka (steward) odovzdá.
Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 79 €.
Svoje postrehy, názory, pochvaly alebo pripomienky k Vašej dovolenke strávenej s CK FIFO máte možnosť vyjadriť vyplnením dotazníka. Prispejete tak k zlepšovaniu a skvalitňovaniu služieb do budúcnosti. Elektronický dotazník nájdete na www.fifo.sk/dotaznik.
Ak sa chcete podeliť o svoje jedinečné zážitky z dovolenky s ostatnými cestovateľmi CK FIFO, môžete tak urobiť zapojením sa do fotosúťaže alebo videosúťaže. Navyše môžete vyhrať, vyhrať zájazd s CK FIFO v nasledujúcej sezóne podľa vlastného výberu v hodnote 500 €. Viac informácií o súťažiach nájdete na: www.fifo.sk/fotosutaz, www.fifo.sk/videosutaz.