Úvod  >  Najčastejšie otázky

Letné dovolenky - často kladené otázky (a odpovede)

Pre zobrazenie odpovede prosím kliknite na vybranú otázku.


Doklady, platby a dôležité dokumenty - odpovede

Akým spôsobom je možné zaplatiť za dovolenku?

Na našich pobočkách môžete zaplatiť v hotovosti a bežne používanými platobnými kartami (MasterCard, Visa, Maestro a pod.). Tiež môžete zaplatiť aj prostredníctvom internet bankingu. Pri podpise zmluvy o obstaraní zájazdu (prihláška na zájazd) sa štandardne platí záloha 50% + poistenie. Doplatok je potrebné zaplatiť najneskôr 45 dní pred nástupom na zájazd.

 

 

Aké doklady si potrebujem vziať so sebou na cestu?

Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.

 

Užitočné rady pred cestou:

- zabezpečte si vhodné cestovné poistenie

- nenoste všetky doklady spolu s cestovným pasom

- odporúčame si vyhotoviť fotokópiu cestovného dokladu na strane s Vašou fotografiou a Vašimi údajmi, túto nenoste spolu s cestovným dokladom

- vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke www.mzv.sk

 

 

Potrebujem nejaký doklad, ak cestuje moje dieťa napr. so starými rodičmi?

Áno, osoba, ktorá cestuje s maloletým dieťaťom potrebuje súhlas zákonného zástupcu v anglickom jazdyku. Dokument nájdete na našej stránke v časti Dôležité dokumenty. Bližšie informácie nájdete na stránke MZV SR.

Cestujeme na dovolenku s dieťaťom vo veku do 2 rokov. Musíme pre naše dieťa kupovať letenku, miesto v autobuse alebo prístelku v hoteli?

U nás dieťa do 2 rokov neplatí za ubytovanie ani za stravu. V prípade záujmu si môžete objednať pre dieťa detskú postieľku, ktorá je v niektorých ubytovacích zariadeniach zadarmo, v iných za malý poplatok. Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 49,- EUR. Pri autobusových zájazdoch musí mať aj dieťa svoje vlastné miesto v autobuse, preto platí aktuálnu cenu autobusovej dopravy.

 

 

Čo je to voucher? Je nutné ho zobrať so sebou na zájazd?

Voucher (čítaj vaučer) je dôležitý doklad o vopred zaplatených službách. Tento doklad je potrebné mať so sebou a predložiť ho pri príchode na recepcii hotela resp. iného Vami vybratého ubytovacieho zariadenia.

 

 

Kedy dostanem cestovné informácie k zájazdu, ktorý som si zakúpil?

Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete najneskôr týždeň pred nástupom na zájazd. Ak si zakúpite zájazd neskôr, cestovné informácie obdržíte v rámci dňa, keď za zájazd zaplatíte. Cestovné informácie posielame štandardne e-mailom. V prípade záujmu vám ich samozrejme radi vytlačíme na našej pobočke.


Ubytovanie, stravovanie - odpovede

Poznáte hotely a ubytovacie zariadenia, ktoré ponúkate?

Všetky ubytovacie zariadenia vyberáme veľmi starostlivo, aby vaša dovolenka naozaj stála za to. Predtým než je nejaký hotel zaradený do našej ponuky, dôkladne sa oboznámime s jeho fungovaním a nikdy neponúkame hotely, o kvalite ktorých pochybujeme.

 

 

Čo vyjadrujú korunky uvedené pri názve hotela vo vašom katalógu a na internetovej stránke?

Pri každom hoteli uvádzame počet koruniek podľa oficiálnej kategorizácie hotela. Ak má teda hotel 4 hviezdičky, vedľa jeho názvu sú 4 korunky. V prípade, že ide o hotel nadštandardnej kvality, pridávame k jeho názvu menšiu korunku navyše. Nikdy však nezavádzame a neuvádzame vedľa názvu hotela viac hviezdičiek, guličiek a podobných vlastných hodnotení než má hotel hviezdičiek.

 

 

Chcel by som cestovať sám/sama, ponúkate aj jednolôžkové izby?

Vo veľkej väčšine hotelov vám vieme ponúknuť ubytovanie aj v jednolôžkových izbách. V prípade, že na internete alebo v katalógu neviete nájsť možnosť ubytovania v jednolôžkovej izbe, kontaktujte nás, radi vám cenu vypočítame.

 

 

Sú vo vašej ponuke ubytovacie zariadenia s bezbariérovým prístupom? Ako je to pri ceste lietadlom?

Áno, prakticky v každej destinácii vám vieme ponúknuť aj bezbariérové hotely. Kontaktujte nás a radi vám poradíme. Požiadavku na bezbariérový prístup do lietadla nám nahláste pri kúpe zájazdu a CK FIFO v spolupráci s leteckou spoločnosťou sa postará o vašu pohodlnú cestu.

 

 

Aký je rozdiel medzi all inclusive, ultra all inclusive, all inclusive light, all inclusive light plus?

All inclusive vo všeobecnosti znamená, že "všetko" je zahrnuté v cene. Na vašej dovolenke už teda nemáte žiadne ďalšie náklady na stravovanie a občerstvenie v rámci hotela.  Každý hotel si však stanovuje rozsah a obsah služieb all inclusive samostatne. Preto pri každom ubytovacom zariadení presne uvádzame, čo môžete v rámci all inclusive čakať Pre rozlíšenie používame tieto obmeny all inclusive: - all inclusive light - najzákladnejšie all inclusive - all inclusive light plus - vylepšené o vybrané služby navyše, napríklad lehátka a slnečníky na súkromnej pláži zdarma, animátorské programy... - ultra all inclusive - 24-hodinové občerstvenie, nápoje, viacero all inclusive barov a reštaurácií atď.


Letecké zájazdy - odpovede

Potrebujem si vytlačiť letenku, ak idem na letecký zájazd?

Nie, letné dovolenky u nás fungujú v tzv. bezletenkovom režime. Pre účely leteckej spoločnosti nie je potrebné nič si tlačiť, ani si pamätať akékoľvek číslo alebo "kód" letenky. Po príchode na letisko sa so svojou batožinou odoberte k check-in pultu, ktorý je označený číslom vášho letu. Číslo vášho letu je uvedené v pokynoch na cestu, ktoré ste obdržali. Pri check-in pulte sa preukážete svojim občianskym preukazom alebo cestovným pasom.

 

 

Kde nájdem časy odletov a príletov Vašich leteckých zájazdov?

Letové časy nájdete v časti dôležité informácie pre klientov. Upozorňujeme, že časy sú len orientačné a môžu sa meniť. Na zmenu času budete v prípade zakúpenia zájazdu včas upozornení.

 

 

Čo znamená keď je dátum a čas môjho odletu napríklad 6.7. o 00:05?

V tomto prípade by vaše lietadlo odlietalo 5 minút po polnoci dňa 6.7., to znamená v noci z piateho na šiesteho, a nie zo šiesteho na siedmeho, ako by sa niektorí mohli mylne domnievať. Veľmi pozorne si preto pozrite čas vášho odletu v pokynoch na zájazd, ktoré od nás obdržíte.

 

 

Čo je to Medical Clearance Form?

Dopravca má právo z bezpečnostných dôvodov odmietnuť prepravu telesne alebo duševne postihnutého cestujúceho bez doprovodu. Chorý cestujúci musí mať pri vybavení a po celú dobu letu so sebou potvrdenie ošetrujúceho lekára na predpísanom formulári, že je schopný leteckej prepravy (Formulár Medical Clearance Form) - výňatok z prepravných podmienok leteckej spoločnosti Travel Service, a. s. - bod 10.

Na všetkých ostatných letoch (okrem letov do/z USA) je lekárske potvrdenie je požadované v týchto prípadoch:

  • infarkt (do 21 dní od udalosti)
  • mŕtvica (do 10 dní od udalosti)
  • novonarodené deti (do 7 dní od pôrodu)
  • choroba z dekompresie
  • pneumotorax (do 14 dní od udalosti)
  • požiadavka na službu stretcher / inkubátor
  • požiadavka na lekársky kyslík počas letu
  • neschopnosť sedieť vzpriamene
  • poranenie hlavy (do 14 dní od udalosti)
  • zlomeniny
  • sadra na ruke alebo nohe
  • nekomplikované jednoduché tehotenstvo (od 26. do konca 34. týždňa tehotenstva)
  • nekomplikované viacpočetné tehotenstvo (od 20. do konca 28. týždňa tehotenstva)
  • ťažká žilová trombóza
  • ťažká duševná choroba (cestujúci musí cestovať s doprovodom, ktorý má zabezpečené vedľajšie sedadlo)
  • akákoľvek vážna alebo akútna infekčná choroba (vrátane ovčích kiahní)

Potvrdenie od lekára je platné po dobu 14 dní od dátumu vystavenia.

Preprava tehotných žien
Tehotné ženy v období od 26. do konca 34. týždňa (pri viacpočetnom tehotenstve od 20. do konca 28. týždňa) tehotenstva sú povinné predložiť dopravcovi potvrdenie od lekára na predpísanom formulári (neplatí pre lety do/z USA). Tehotné ženy po 34. týždni (pri viacpočetnom tehotenstve po 28. týždni) tehotenstva nie sú dopravcom akceptované k preprave.

Plné znenie podmienok k preprave Travel Service

Čo znamená, ak je zájazd označený ako FIFO EXCELLENT?

FIFO Excellent je produktová rada zájazdov určená pre náročných klientov s požiadavkami na ubytovanie v luxusných hoteloch mimoriadne vysokej kvality. Ak teda chcete zažiť luxusnú dovolenku bez kompromisov, vyberte si niektorý zo zájazdov FIFO Excellent!


Program - odpovede

V ktorých destináciach ponúkate klubovú dovolenku so slovenskými animátormi?

Aj tento rok sme pre vás pripravili tradične obľúbenú klubovú dovolenku. Naši vlastní, slovenskí animátori sa postarajú o aktívny odpočinok a zábavu počas celého dňa pre vás aj vaše deti v nasledovných destináciach: Thassos - štúdiá Finikas, štúdiá Aphroditi, štúdiá Escape, štúdiá v hoteli Dimitris,  štúdiá Eleni, kemping Chrissi Ammoudia. Chorvátsko - hotel Alem, Privlaka - apartmány Željko I, Željko II, Zita, Valentina. Okrem týchto destinácií prebiehajú animačné programy pre deti aj dospelých aj v mnohých iných hoteloch v našej ponuke - drvivá väčšina hotelov v Turecku, Egypte, Andalúzii, na Rhodose, a niektoré hotely v Bulharsku a Chorvátsku ponúkajú túto formu spestrenia vášho pobytového zájazdu.

 

 

Čo sú to fakultatívne výlety a kde si ich môžem kúpiť?

Fakultatívne výlety sú výlety, ktoré vám ponúkame na mieste pobytu počas vašej letnej dovolenky s cieľom urobiť váš pobyt atraktívnejší, lepšie spoznať ľudí, kultúru, jedlo, prírodu, či zvyky vo vami vybranej destinácii, ako aj uvidieť tie najzaujímavejšie historické, kultúrne a prírodné pamiatky. Fakultatívne výlety si môžete kúpiť priamo u nášho delegáta na mieste vášho pobytu. Naplánovať si ich však môžete ešte pred dovolenkou - podrobné popisy výletov s fotografiami nájdete pri ubytovacích zariadeniach.


Poistenie - odpovede

Je Vaša cestovná kancelária poistená proti insolventnosti?

Áno, samozrejme, plníme zákonnú povinnosť poistenia proti insolventnosti. Garančný list od našej poisťovne Union, potvrdzujúci platnosť poistenia, nájdete v časti dôležité dokumenty.

 

 

Je komplexné cestovné poistenie zájazdu povinné?

Čo všetko zahŕňa? Komplexné cestovné poistenie zájazdu nie je povinné, avšak doporučujeme si ho u nás zakúpiť. Okrem iného je v poistení zahrnuté aj storno zájazdu a v prípade poistnej udalosti na mieste pobytu vám bude asistovať delegát CK FIFO. Čo nami ponúkané komplexné cestovné poistenie zahŕňa sa môžete dočítať v poistnej knižke UNION.


Iné - odpovede

Som verný klient CK FIFO. Aké mám výhody?

Verný klient CK FIFO je každý, kto sa zúčastnil minimálne 3x na zájazde s CK FIFO alebo našou dcérskou spoločnosťou CK LIPA. Kompletný zoznam výhod verného klienta CK FIFO nájdete v sekcii Verný klient na našej webstránke a bližšie informácie nájdete po prihlásení do svojho účtu. Verným klientom sme posielali poštou nové vernostné karty (červené). V prípade, že ste verný klient CK FIFO a nedostali ste vernostnú kartu, kontaktujte nás, radi vám ju pošleme.

 

 

Vybral som si zájazd, ale Vaša web stránka ukazuje, že je obsadený termín, izba alebo nástupné miesto. Je možné, že sa zájazd ešte uvoľní?

Každý prípad je špecifický. Vždy sa snažíme našim klientom vychádzať po všetkých stránkach v ústrety: zavolajte nám a my sa zo všetkých síl pokúsime vybaviť, aby ste mohli dovolenkovať vtedy, kedy vám to najviac vyhovuje.

 

 

Top